Favorit

Favoritmöbler varierar lite för mig från år till år men just nu ligger denna nog i topp. Det är en nygammal bekantskap för mig. Den här byrån stod i vårt kök i mitt barndomshem de allra första åren av mitt liv. Jag minns den tydligt och hur jag brukade försöka stå på en stol för att nå saker uppe på den.

Byrån har sen varit i min äldre brors ägo i mer än 25 år, men då vi flyttade in i huset så gjorde vi ett möbelbyte och vi fick då ta över den. Min mamma har i tiderna lutat av den så fast jag annars har en tendens att låta de flesta av våra möbler ha en träffis med vit målfärg innan de tas in hos oss så ska den här få bli trären.

Betongljusstakarna har jag fyndat på Plantagen för en betydligt billigare slant än design originalet av Tove Adman. Spegeln är från House Doctor inköpt på Säde  i Vasa för många år sen. Lyktan var en inflyttningspresent från Williams gudmor och redan en favorit hos oss.

Lämna en kommentar