Jersmindoft och får på rymmen

Den stora doftjersminbusken på vår gård har slagit ut och jag hämtar in stora kvistar som sprider sin doft i hela huset. För mig doftar jersmin inte bara härligt somrigt utan också av min barndom i Thailand eftersom det finns väldigt mycket i Thailand som doftar jersmin, det är en favoritdoft där som används både som blommor och i olika produkter.

SAMSUNG CSC

SAMSUNG CSC

SAMSUNG CSCSAMSUNG CSC

Vasen med krackelerad celadon yta är från Broste Copenhagen och inköpt på Hemtex.

Skyfallet tidigare idag slog ut elen i vårt elstängsel och plötsligt fick vi besök av en granne som hade hittat fyra får i sitt salladsland. Jag önskar jag hade haft kameran med för det var en rolig syn när vi vallade hem fyra bässar som galopperade längs Söderbyvägen i full fart, bräkandes medan dom ivrigt jagade William som ledde dem hem i kö, längst fram på cykel. Att få hem dem var tack och lov inget problem, dom lämnade salladen och rusade mot oss direkt dom såg och hörde oss,  dom vet verkligen vem dom bor hos.

Lämna en kommentar