Mia Törnblom

Idag har jag varit med ca 400 andra personer i Övis jumppasal och lyssnat på Mia Törnblom som var där och föreläste om personligt ledarskap. En fantastiskt inspirerande och vrålrolig föreläsning. Daniela och jag attackerade henne efteråt och betedde oss som pinsamma fans som ville fotas med henne. Vad gör man inte för bloggen.

Mia pratade mycket om det hon väl är mest känd för, vikten av god självkänsla och hur man övar upp den. Att hon är så sjukt energisk och bjuder så mycket på sig själv gör att man skulle orka lyssna på henne nästan hur länge som helst. Jag vet att det finns människor som stör sig på att hon är så hurtig och energisk men jag tycker det är roligt med föreläsare som lyckas fånga och hålla publikens uppmärksamhet till 100% från början till slut och som dessutom lyckas få en normalt ganska stel österbottnisk publik att delta också, inte alltid så lätt!

Bland annat fick hon oss alla att bomba en person bredvid oss med så många komplimanger vi kunde på tio sekunder, och så skulle vi tänka på två goda egenskaper vi anser att vi själva besitter. Så långt var det ganska enkelt. Men när hon sedan bad oss berätta för personen bredvid oss vilka dom två goda egenskaperna vi har var, så svimmade nästan halva salen. Vi är så löjligt usla på att skryta om oss själva att en så enkel övning känns fruktansvärt pinsam. Inspirerande, tänkvärt och roligt!

4 reaktioner till “Mia Törnblom”

  1. Det låter roligt! Jag kan riktigt höra det där suset av magar som kniper när hon berättar att alla måste berätta sina goda egenskaper för någon annan. Hehe. Mera sunt skryt! 🙂

Lämna en kommentar